Städdagar 2024

Städdagar

På Rättviks Golfklubb hjälps vi åt med städningen ung som gammal, vi städar 18-hålsbanan, runt klubbhusområdet och stugbyn.
Det fina är att vi får en trevlig stund med fika efteråt och samtidigt minskar kostnaderna för vår förening. Dessutom ett alldeles utmärkt sätt att lära känna medlemmarna i föreningen.

Så här fördelas arbetet
Arbetsledare kommer att finnas på plats för att hjälpa till att fördela arbetet. Obs! Ta med krattor/räfsor, handskar och oömma kläder.

Städavgift
Städavgift om 300 kr/år uttages av medlemmar i åldern 13-75 år (åldern räknas det år man fyller) via årsfakturan och återbetalas när medlem gör sin ”städplikt” på någon av de aviserade städdagarna. Det finns 3 alternativ att välja på för återbetalning.

1.) 300 kr kontant
2.) 2 stycken greenfeebiljetter
3.) 1 Golfamore Golfhäftet

Pengarna, biljetterna eller kupongerna återbetalas på plats kontant/biljett/kupong städdagen då man deltagit på minst en av städdagarna och signerat närvarolistan.

Generellt befriade från städavgift
Juniorer som är 12 år och yngre samt seniorer över 75 år
Passiva
Prova på medlem
Skadade hela året med läkarintyg – ”ej kunnat spela golf”.