Medlem

Rättviks Golfklubb strävar efter att erbjuda golf till rimliga priser för ung som gammal. Häng på du också, bli medlem hos oss redan idag! Vi satsar på dig som medlem! Vi har 18 fina golfhål med härlig natur, tävlingsspel i olika former, lektionsverksamhet, kurser, golfshop, golfstudio och restaurang. Vi erbjuder en välskött och attraktiv bana med god tillgänglighet. Klubbverksamheten är bred och omfattar alla åldrar. Vi är en klubb som värnar om miljön, allas rätt, rätt att få spela och att golfen ska vara en avkopplande och lustfylld upplevelse. Rättviks GK är ett varumärke vi kan vara stolta över och som vi medlemmar ska vårda. Var och en har ett ansvar och är delaktiga i att skapa klubbkänsla samt att hjälpa till så att nya medlemmar och gäster känner sig välkomna till Rättviks Golfklubb.

Hund får tas med på banan om den är kopplad.

Grönt kort
För att spela golf behöver du ett slags ‘körkort’ för golf, det så kallade Gröna kortet, som klubbens instruktör/pro anordnar kurser för. När du klarat provet är det bara att lösa medlemskap och börja spela. Har du frågor och funderingar eller rent av vill anmäla dig till en nybörjarkurs, kontakta då klubbens Pro Magnus Ahlgren på tel. 070-858 40 62.