Informationsblad och fadderlista

Vi vill med detta informationsblad hälsa dig välkommen som medlem i vår golfklubb. Beroende på om du är nybörjare eller om du spelat golf i annan klubb tidigare, så kanske du behöver lite olika information. Vi hoppas att du genom detta infoblad ska få den information som du behöver för att känna dig välkommen och inkluderad hos oss.

Självklart så står receptionen/kansliet till ditt förfogande, du når oss på tel. 0248-510 30 eller e-post: info@rattviksgk.se. Men vi har ett aktivt föreningsliv i vår verksamhet på klubben och när det gäller själva golfspelet består det av lite olika delar, som vi här nedan presenterar i form av ett antal kommittéer som du kan kontakta när du undrar över något.

Junior/elit kommitté
Vi tar hand om träning och tävling för ungdomar och elit.
Kontaktpersoner:
Magnus Ahlgren, 070-858 40 62, magnus.ahlgren@telia.com
Felix Sjöblom, 0248-510 30, info@rattviksgk.se

55+ sektionen
Aktiviteter för damer & herrar som är 55+,  bestående av bl.a. tävlingar 2 ggr/vecka.

55+ vill gärna få kontakt med Dig som ny medlem (kvinna och man & ålder 55+) i klubben. För att kunna hälsa Dig välkommen & för att Du inte missa någon info, vänligen mejla Ditt namn, golf-ID, e-postadress & telefonnummer till 55+ ordförande Ulf Haak på adress: ulf.haak@pellasgarden.se .

Tävlingskommitté
Planerar och genomför ett antal tävlingar under säsongen.
Kontaktperson: Thomas Lundh, 072-381 60 45, tompalu@telia.com

Träningsverksamhet
Vi vill skapa ett gott träningsklimat på klubben genom att skapa träningsgrupper för olika kategorier. T.ex. olika handicapgrupper.
Kontaktperson: Magnus Ahlgren, klubbens pro, 070-858 40 62, magnus.ahlgren@telia.com

Någon att spela med?
För dig som är nybörjare eller ny medlem är det ju viktigt att komma in i klubben på ett bra sätt. Att hitta spelkamrater och komma igång med golfen på klubben.
Här har vi en lista på medlemmar som gärna ställer upp för dig som fadder eller spelkamrat:

Benny Nyström 073-037 84 84 nystrom.benny.je@telia.com
Anders Kallur 070-559 19 52 a.kallur@telia.com