Länkar och tips

På den här sidan lägger vi upp allt eftersom vi hittar material, utbildningar och länkar som vi tror kan vara intressant för dig att läsa eller följa.

Tidningen "Golfa"
Populära Golfa! finns nu i ny form. Tidningen har blivit digital och når ännu fler med klubbens och golfens viktiga frågor. Golfa! är ett redaktionellt innehåll från Svenska Golfförbundet som ger dig fler sidor av golfen.
Svenska Golfförbundets tidning "Golfa"!

Pitch - Att leda en golfklubb
Webb-TV-serien Pitch. Ett studioprogram för klubbledning med många goda exempel från andra klubbar. Klicka här för att komma till videoavsnitten.

Faktabroschyrer
Svenska Golfförbundet producerar årligen ett antal informationsbroschyrer som riktar sig till klubbar, anläggningar, organisationer och övriga Golfsverige med syfte att inspirera och informera om förbundets verksamhet och golfen i Sverige.

På SGF:s hemsida publiceras tidningar, broschyrer och andra trycksaker för nedladdning som pdf och beställning av fysiska exemplar.
Läs mer här

Animerade regelfilmer
Förklara de vanligaste regelsituationerna för era medlemmar på ett pedagogiskt sätt med hjälp av film. Nu finns 24 animerade filmer, producerade av R&A med svenskt tal och svensk text, att dela från Svenska Golfförbundets Youtube-kanal. Inom kort kommer ytterligare 12 filmer. Se filmerna här