Klubben

I centrum av Sverige alldeles intill Siljan ligger Rättvik, ett samhälle där man kan njuta av vacker natur, stort utbud av aktiviteter, föreningsliv och evenemang. Där, inte ens en km från centrum, ligger Rättviks GK med en 18-håls park- och skogsbana.

Närheten till samhälle, skola och bostadsområden gör den lättillgänglig för de yngre medlemmarna i hushållen då det går bra att cykla till golfbanan!

Vi vill ge så många som möjligt tillfälle att spela golf. En sport som ger möjlighet till socialt umgänge, frisk luft, många roliga stunder och naturligtvis motion i vacker och trivsam miljö.

Det finns fortfarande utrymme att bli medlem hos oss till mycket humana priser och villkor. Vår Pro Magnus arrangerar nybörjarkurser och ger lektioner.

Vi har nu även en golfstudio där man kan slå bollar även vintertid och dessutom göra Custom Fitting när det gäller klubbor.

Vi hälsar alla varmt välkomna till Rättviks Golfklubb!