Superlyckad Bollnäs-Tour för vinterns greenskottare!

Publicerat: 2023-10-03 14:14 - Skrivet av Magnus Eriksson

Onsdagen den 27/9 rullade en buss lastad med 22 st Rättviksmedlemmar, iväg till Bollnäs GK för bl a en 18-håls Bästboll.

Det var klubbens uppskattning till de som i vintras hjälp till med snöskottningen på de 10 täckta greenerna, samt några från resursgruppen som dessutom gjort extraordinära insatser för klubben. Redan på bussen fick vi värma upp med en liten Ord-quiz som Philip rattade. Bussen rattades förtjänstfullt av vår kassör Per Segersten.

Väl framme i Bollnäs så trollade Mats Blom på nolltid fram en Puttningtävling som alla också deltog på. Till slut avgjordes denna med ett spännande särspel mellan Eva Hindriks & Anders Kallur, där Eva drog det längsta strået & vann – stort GRATTIS Eva!

Innan utspel så bjöd värdklubben på fika med matiga mackor, för att ge oss energi att ta oss runt deras långa men mycket fina bana. Vi spelade Bästboll i lag om 3-4 spelare där 3-mannalagen fick en joker som 4:e spelare. De två bästa resultaten per hål räknades & detta bäddade ju för mycket höga slutpoäng, som också blev verklighet. Bollnäs fantastiskt fina fairways hjälpte onekligen oss alla att träffa bollen bra, även om vi fick några droppar regn & ruffen var betydligt svårare att slå ifrån.

Efter avslutad runda väntade god buffélunch i deras restaurang, där också prisutdelningen genomfördes. I vår boll gissade vi att segerscoren skulle vara uppemot 90 poäng, och mycket riktigt så var 88 poäng vinnarscoren. I vinnande laget spelade Becky Hincks, Elisabet Piehl, Thomas Lundh & Anders Kallur, där tydligen Becky var deras stora stjärna för dagen – GRATTIS till Er!

I bussen på vägen hem så meddelade Philip att laget ”De omutbara” vann Ord—quizen. Laget bestod av Mats Blom, Mats Friberg & Lennart Broqvist – bra jobbat grabbar. Ett stort Tack till klubben för detta initiativ, för att visa sin uppskattning till vinterarbetet vi genomfört. Kanske detta sporrar några fler att anmäla sig till kommande vinter, då klubben spänner bågen till att täcka alla 19 greenerna. Då behöver arbetslaget vara minst 100 personer, så anmäl Ditt intresse på Min Golf asap. Då kanske vi behöver 2 bussar nästa år!?!

Cheers & ha en fin säsongsavslutning! / Rory