Säsongsstart för tävlingar på golfbanan!

Publicerat: 2024-05-17 09:04 - Skrivet av Felix Sjöblom

Nu närmar sig tävlingssäsongen med fart och det är bara ett par veckor innan vi kör den första klubbtävlingen. Nedan ser ni de första tävlingarna som är på gång.

Restaurangens tävling
för att hälsa och välkomna klubbens nye krögare Qenan. Vi spelar en partävling 6+6+6 (fyrboll, greensome, foursome. I startavgiften har vi även bakat in lunchen, detta för att ytterligare gynna krögaren, som naturligtvis kommer att skänka en del priser. Tävlingsdatum är 26 maj med första start kl.13:00, så det är bäst att anmäla er snarast!

Äkta makar/Sambo 1 juni
Denna tävling spelas 1 juni och är en mixed greensome, med första start kl. 13:00.

Handelsbankens flaggtävling 6 juni
klubbens mest populära singeltävling. I år lite upphottad genom att vi fått Handelsbanken som tävlingssponsor. Detta innebär ett utökat prisbord. (175 kr /deltagare kommer att läggas på priser). Alla deltagare kommer att få ett startkit plus ytterligare överraskningar. Vi hälsar Handelsbanken välkomna genom att snarast anmäla oss till tävlingen.

Bakslaget 15-16 juni
Världens enda golftävling över 100 hål. Det finns fortfarande platser kvar, men det är nog dags för dig som vill vara med att anmäla dig. Endast 54 par får plats i tävlingen.

Söndagen den 30 juni Damtävling
är det dags för den årliga inbjudningstävlingen för golfande Dala-damer. Tävlingen spelas över 18 hål med slaggolf i A-klass och B-klass och poängbogey i C-klass. Vi ser fram emot ett välfyllt startfält och att så många damer som möjligt tar chansen till glad samvaro och tävlingsspel på Rättviks GK, där även ett generöst prisbord utlovas.
Varmt välkomna önskar damkommittén RäGK.

Spelmansgolfen 1 juli
En tävling som alla är välkomna att delta i.
Upplägget är att vi samlas kl. 11:00 för att lyssna till en konsert med bygdens duktiga spelmän och äter en god lunch, för att sedan kl. 13:00 gå ut och spela en 2-manna scramble. När vi kommer in efter spelet får vi nog räkna med att spelmännen kommer att konsertera lite mera, medan vi tar en matbit och kanske en öl. För endast 275 kr får du alltså konsert, lunch och en golftävling, så hitta en trevlig kompis och anmäl er till en trevlig dag på golfbanan.
Du behöver naturligtvis inte vara spelman för att delta i tävlingen.
Både golfande spelmän och andra golfare är lika välkomna!

Om du vill veta mera om tävlingarna kan du gå in på tävlingen via Min Golf eller fråga på kansliet.