Winter Tour 2023-2024

Publicerat: 2023-10-04 09:12 - Skrivet av Felix Sjöblom

INBJUDAN TILL VINTERNS 55+ ”CHAMPIONS WINTER-TOUR 23 - 24”

Europas damer har just vunnit en spännande Solheim-cup match mot USA på Solkusten i Spanien, och herrarna förbereder sig just nu (när detta skrivs), för 4 Four-some matcher i morgon. Detta kommer vi att se på med spänning, eller hur? Andra golfare kanske förbereder sig för en resa med vintergolf på en varmare ort. Men vi andra då?

Jo, även denna vinter ges möjlighet till Studio-golf för Rättviks GK´s 55+ sektion. Det kommer att finnas plats för 24 spelare: trebollar varje fm måndag till fredag plus tisdag och torsdag em. Principen är först till kvarn och vi släpper platserna på ”Min golf” om drygt en vecka. Spelet kommer att starta i mitten av november, den 13:e, och avslutas v 15, den 12:e april.

I år väntar två spännande nyheter i Trackman-systemet. Det första är, att vi spelar in oss på ett Trackman-hcp den första speldagen. I och med detta kan vi följa med Touren på en Leaderboard. Vi har även möjlighet att spela på andra ställen som har Trackman, med släkt och vänner. Hcp räknas i stort sett som GIT ute, och vi går in med vårt nuvarande ute-hcp. Den andra nyheten är, att vi kan tävla live mot andra klubbar som har samma system. Leaderboard kommer även att följa detta live. I vår ”Winter-Tour” kommer vi att spela i fyra-veckors-perioder. Varje månad kommer ett nytt spelschema, och vi korar en Månadsmästare varje period. Vi kommer också att kora en Totalsegrare. Lennart Broqvist har nu vunnit två år i rad och kommer förstås att göra vad han kan för att ta hem segern tredje gången gillt.

Härmed inbjudes Du som är 55+ i RGK till vinterns Studiotour.

Magnus tar för sina omkostnader 2600:- (Förra årets kostnad) för perioden november – april. Därtill kommer en tävlingsavgift att tas ut, den som vi sen spelar om; 50:-/månad, d v s 250:- för hela perioden. Undertecknad administrerar detta och du får mer detaljer om upplägget när du anmält dig.

Du anmäler Dig till spel i Min Golf med ditt eget Golf-ID. Sök på hemmaklubb och tävlingar under november -23. Platserna tillsätts i anmälningsordning & sedan en reserv-/väntelista. Självklart är det roligt om fler damer deltar, vi har tre modiga damer som gått före: en eloge till Lisa, Ewa och Eva.  Sista datum för anmälan är 6 november och i slutet av v 45 e-postar jag ut spelschema för november - december månad = 1:a omgången och resterande perioder meddelas på motsvarande sätt. Har du frågor – så e-posta helst (adress enligt nedan).

Jag kommer att öppna en stängd grupp (låter konstigt, men fungerar) på Facebook för deltagare i touren. Där kommer att finnas resultat, historier och kanske bilder. Du bör alltså gå med i FB, om du inte redan är med.

Varmt Välkomna & Lycka Till!

Janne Engqvist, handläggare för Champion WT: hedsasen@telia.com, +46705257218