Väst tog 5:e raka segern

Publicerat: 2023-05-30 17:38 - Skrivet av Hans Bloom

I slutet av maj spelas av tradition Rättvik Cup. Det är en lagtävling mellan Rättviks östra område (upp mot Lerdalshöjden) och västra område, inklusive Vikarbyn. För femte året i rad vann lag Väst

Tävlingen spelas i Ryder Cup-format med matcher i spelformerna foursome, bästboll och singel.
I år samlade tävlingen 28 deltagare, vilket gav nio matcher, med en poäng för vunnen match och en halv poäng vardera för oavgjort.

Då Väst-laget tidigare år dominerat var Öst-laget extremt taggade och revanschsugna.

Detta räckte ändå inte, utan Väst tog femte raka segern med utklassningssiffrorna 7-2.
Resultatet redovisades under kvällens samkväm i klubbens restaurang, som sedan förra året drivs i egen regi.

Som vi nu blir alltmer bortskämda med, så serverades kanongod mat, denna gång ceasarsallad med bland annat kall öl i frostade glas.

Vandringspriset lämnades över till Väst-lagets lagkapten Lisa Kallur av Öst-lagets dito Elisabet Piehl.

Trots resultatet, en mycket lyckad golfdag med efterföljande trevliga samkväm.
Öst kommer igen och ser redan fram emot 2024.

ULF HAAK

På övre bilden ses lagkaptenerna i Väst-och Östlagen, Lisa Kallur och Elisabet Piehl.

Ett glatt golfgäng under samkvämet efter Rättvik Cup.