Hasse Johansson vann klart i Furudal

Publicerat: 2023-08-15 15:40 - Skrivet av Hans Bloom

Då elittävlingen Siljan Open spelades på Rättviks Golfklubb under tisdagen den 15 augusti passade seniorsektionen på att besöka Furudals Bruks bana för veckans poängbogey.

Det blev ett litet tajt gäng på tolv herrar och en dam som spelade, då sektionen också bistod klubben med funktionärer under hemmatävlingen.

Furudals Bruks golfbana är en liten ”undangömd” pärla, som alldeles för få golfspelare besöker och spelar. En härlig och kuperad skogsslinga, som dessutom underhålls till ett fantastiskt fint skick. Med hänsyn till det myckna regnandet de senaste veckorna, fick vi spela de sista 9 hålen två varv. Dock utan regn, utan istället i en värme som vi inte känt på länge. Gruppen var mycket nöjda med besöket.
Vann gjorde Hans Johansson på 36 poäng, följd av undertecknad med 33 och Mikael Abelin med 32 poäng. Efter avslutad runda och en jättegod lunch samlades nästan hela gruppen till gruppfotot ovan. Vi rekommenderar varmt ett besök på denna fina golfklubb.

Ulf Haak, Rättviks GK, 55+ sektionen