Christer Hedlund vann på 39 poäng

Publicerat: 2023-07-04 - 17:38 - Skrivet av Hans Bloom

Poängbogyen tisdag 4 juli i 55+ sektionens regi lockade 21 deltagare. Christer Hedlund tog sin första säsongsseger på finfina 39 poäng före Lollo Friberg som sköt 36 poäng.

Deltagarna bjöds på ganska svalt sommarväder under förmiddagens spel och det regnade dessutom lite då och då.
Banan börjar bli i mycket fint skick drygt halva startfältet fixade att skjuta 30 poäng eller mera.
Förra torsdagens vinnare och därmed dagens tävlingsledare Rebecca Hincks var ensam kvinna bland de startande.
Rebecca visade fortsatt bra form och sköt 35 poäng, vilket räckte till en tredje plats.
Det spelades under tävlingen även två matcher i sektionens singelmatchspel.
Segrande Christer Hedlund vann över Tage Blixt med h4/2 och sektionsordförande Ulf Haak vann över Arne Ohlsson med 1/0 sedan han vänt underläge på de två avslutande hålen.

Resultat, poängbogey tisdag 4 juli: 1) Christer Hedlund, 39 poäng, 2) Lollo Friberg, 36, 3) Rebecca Hincks, 35, 4) Nils Andersson, 35, 5) Tage Blixt, 34.

På bilden ses dagens segrare Christer Hedlund och trean Rebecca Hincks inta lunch efter väl utfört arbete. FOTO: ULF HAAK