Bert Dyrén sköt bäst med fyra klubbor

Publicerat: 2023-08-23 14:28 - Skrivet av Hans Bloom

Tre klubbor plus putter var utrustningen som gällde i 55+ sektionens poängbogey tisdag 22 augusti. Den som klarade av utmaningen bäst blev Bert Dyrén, som vann på finfina 35 poäng.

Endast 16 stycken, varav tre damer, kom till start varför tävlingsledningen valde att fördela deltagarna i fyra 4-bollar.
Bert Dyrén gick i första bollen och tog kommandot direkt genom att skjuta fyra par på de fem inledande hålen och totalt 21 poäng på inledande 9-hålsrundan.
Några deltagare sköt 19 poäng men Berts fina runda visade sig räcka för att han  kunde hålla undan till seger trots att han "bara" sköt 14 poäng på de avslutande nio hålen.
Bäst på de sköt de som blev tvåa respektive trea Hans Jax och Eva Hindriks, som båda sköt 18 poäng.

Resultat, poängbogey, 22 augusti: 1) Bert Dyrén, Hammarby IF Golfförening, 35 poäng, 2) Hans Jax, 33, 3) Eva Hindriks, 33, 4) Karin Wikzell, 33.