Publicerat: 2024-03-27 08:47 - Skrivet av Felix Sjöblom

Säsongsplanering klar! Vi har i princip nu hela säsongen färdigplanerad.

Då de flesta utav oss tycker det blir roligare ju fler som deltar, så ber vi Er alla att anmäla er till tävlingarna så tidigt som möjligt. Många anmälda inspirerar ofta till deltagande, & det är ju lätt att avanmäla om man får förhinder. En del tävlingar är redan öppna och vi öppnar som tidigare våra ti- & tors-tävlingar, senast i mitten av månaden före aktuell tävlingsmånad.

På Uppstartsmötet får Du reda på allt!

Torsdag den 18/4 kl 17.00, så genomför vi årets säsongsuppstartsmöte. Förutom om vår egen verksamhet, så berättar vi aktuellt läge vad gäller banan & klubben i stort.Du anmäler Dig på Min Golf som vanligt, för att vi skall kunna välja rätt lokal samt planera för ev förtäring. Sannolikt genomför vi mötet på klubbrestaurangen. Kan Du inte komma, så kommer det mesta att hitta på våra hemsideflikar, som vi f n uppdaterar allt eftersom. Men vi hoppas givetvis på många deltagare på mötet!

Idre Cup 2024!

Då hotellet i Idre behöver exakta besked om antal rum, ber vi alla intresserade att anmäla sig omgående.
Anmälan på Min Golf är redan öppen, & vi måste få in alla anmälningar absolut senast den 26:e april. Aktuellt pris etc, finner Du på Min Golf.

Damtävlingen 2024!

Klubbens Damkommitté jobbar bl a med att locka fler kvinnor till klubben, samt att få fler kvinnliga medlemmar att vilja vara med och spela tävlingar. Damtävlingen den 30:e juni är öppen för alla åldrar. Klasser & spelform står på Min Golf, där Du också anmäler Dig. Dessutom samarbetar man nu med övriga Dalaklubbars Damkommitteér, för att få i gång ett samarbete för fler golfande damer i Dalarna. Hör gärna av Dig till klubben, för mer info samt ev stöttning för att komma i gång. Dessutom har vi i 55+ Sektionen en damnyhet som presenteras på Uppstartsmötet.

Andra aktuella tävlingar, där anmälan redan är öppen!

Fler datum & tävlingar att boka in redan nu, samt anmäla sig till:

30/4 Preliminär 55+ säsongsstart – vi spelar en traditionell scramble, äntligen!!!
22/5 Rättvik Cup – dagen då Öst-sidan skall bryta Väst-sidans alldeles för långa svit! Låt oss tillsammans göra denna prestigefyllda Match riktigt spännande – ställ upp!
10/6 Kraftslaget – vi spelar 54 hål på hemmabanan under samma dag!
15-16/6 Bakslaget – denna fantastiska 100-hålstävling, för 38:e gången!
10/7 Golf runt Siljan Tour – deltävlingen på vår hemmabana!
22-25/8 Rättvik 55+ Invitational – vår 4-dagarstävling med cut efter 3, och gemensam dam- & herrklass. Hög tid för anmälan, då det redan är över 60 anmälda (max 90)!

Qenan!

Förutom att givetvis hälsa Qenan Varmt Välkommen till Rättviks Golfklubb, så kommer många utav oss också flitigt att äta hans mat. Det skall bli ett nöje att dessutom dela ut lunchkuponger som både tävlingspriser, samt att vi i år lottar ut en kupong till närvarande vid våra prisutdelningar. Gäller dock endast personer utan andra priser.

55+ deltagare kommer på våra tävlingsdagar, att ha reducerat lunchpris samt att han alltid har s k rabatthäften, d v s 11:e lunchen gratis. Dessa häften gäller alla dagar.

Han har höga ambitioner angående öppettider, och dessa kommer sannolikt att påverkas av hur mycket vi äter där & stöttar honom, genom att sprida vetskapen om att vi har denna fina golfrestaurang i hans regi,

Rättviks Golfrestaurang – by Qenan.

Hör av Dig till någon av oss i 55+ styrelsen, om något är oklart eller Du har några förslag vad gäller vår seniorverksamhet.
Varmt välkommen den 18:e april!!! / 55+ styrelsen