Rättvik Cup 2024

Rättvik Cup 2024, årets interna klubbmatch!

Årets Rättvik Cup spelas onsdagen den 22/5, så det är bråttom med att anmäla sig. Anmälan är nu öppen på Min Golf, så hoppas att vi blir många som som anmäler sig "omgående" till detta ”prestigemöte”. Vi behöver också lite tid för att sätta upp rätt lag på respektive sida!

Rättviks Oldboys spelade "förr" en klubbmatch mot Leksands Oldboys, som genomfördes enligt Ryder-Cup modell, med greensome, bästboll och singelmatcher. Tyvärr så fick Leksand svårt att få ihop något lag, så fr o m 2019 så därför spelar vi istället en intern ”Ryder Cup” på hemmabanan, vilken vi kallar Rättvik Cup. Vi delar in oss i ett Rättvik Öst mot ett Rättvik Västlag, där givetvis också våra damer är välkomna. Tänk en linje från vår jv-stn upp mot Furudal. Bor Du öster om denna spelar Du med Östlaget (Lerdalssidan), & bor Du väster om denna linje, spelar Du med Västlaget (Vikarbysidan). Anmälan görs som vanligt på Min Golf. Vi strävar givetvis efter att så många som möjligt vill vara med, men vi behöver av naturliga skäl bli lika många på varje lag. Vid behov så justerar 55+ styrelsen lagen för jämn deltagarfördelning till matcherna. Denna Cup är redan en utmananade tradition, så låt oss detta år slå nytt deltagarrekord – Varmt Välkommen!

Resultat från tidigare tävlingar visas nedan:

Rättvik Cup 2019, 2020, 2021, 2022 & 2023 – Väst har vunnit alla fem! Du förstår vikten av att ställa upp, framför allt vi på Lerdalssidan!