Matchspelstävlingar 2024

Många utav oss anser att spela Match i golf är kanske den allra roligaste tävlingsformen. Vi hoppas därför att vi i år blir betydligt fler Match-spelare än de senaste säsongerna. Är Du osäker på hur Matchspel genomförs, läs nedan & tveka inte att kontakta 55+ styrelsen eller kanske någon mer erfaren spelkompis.

Vi genomför som tidigare säsonger, två olika Matchtävlingar under året. En Singelmatch-tävling och en Parmatch-tävling (som genomförs som Irish Greensome). Anmälan till båda tävlingarna görs genom inbetalning av startavgiften till vårt swishkonto nedan, dock senast 30/4.

Deltagaravgift: 50:-/person & klass, d v s 50:- i singel- & 100:-/lag i parklassen. Avgift erläggs via swish till 55+ på telnr: 123 436 9401. Viktigt att avisera avsändare samt vad beloppet betalas för! Om Du inte har swish, kontakta 55+ styrelsen. Spelstart preliminärt vecka 19.

Priser: deltagaravgiften går i huvudsak till priser till vinnande spelare/lag, samt den spelare & det lag som kommer 2:a i matchspelen. Prisutdelning sker vid säsongsavslutningen.

Match-schema & spelperioder: anslås på anslagstavlan vid tävlingsexpeditionen. Se detta spelschema & håll dessa sista speldatum/omg. Detta är mycket viktigt för att Matchspelet skall fungera!

Anmälan: se ovan. Saknar någon spelkamrat, anmäls detta till vår Matchspelsansvarigansvarige, som hjälper till att ”para ihop” lag om så önskas.