55+ CHAMPIONS WINTER-TOUR 22-23

Publicerat: 2023-02-10 - 14:55 - Skrivet av Felix Sjöblom

INBJUDAN TILL VINTERNS 55+ ”CHAMPIONS WINTER-TOUR 22-23” Hösten är här och naturen visar oss sina mest underbara färger; gult, brunt, olika nyanser av rött, grönt – ja, hela paletten finns där. Säsongens spel med tisdags- och torsdagsgolf av officiellt avslutad.

Några i sektionen avnjöt middag med god mat, härlig gemenskap och prisutdelningar. Nu återstår bara spontangolf i några veckor till. Vissa har planerat för utlandsgolf i en eller flera veckor – andra har möjliggjort för en längre spelsemester någonstans. Resten av oss får njuta av proffsens spel på TV. Men misströsta inte, du har fortfarande en möjlighet att hålla igång spelet under vintern. Putsa upp klubborna, ta fram långkalsongerna, fixa till kaffetermosen och smörgåslådan och gör dig på olika sätt beredd.

Härmed inbjudes Du som är 55+ i RäGK till vinterns Studiotour.

I Magnus studio har vi möjlighet att spela från 14 november till den 14 april. I stället för månadstävling blir det perioder om 4 veckor i taget, och sammanlagt korar vi 5 Mästare plus en totalsegrare. Vi spelar i 3-bollar, måndag – fredag 09:00 – 12:00, och ett nytt spelschema med nya banor kommer varje spelperiod. Blir vi fler än 15 går det att ordna em-tider. Du går in i Winter-Touren med ditt ute-hcp när vi startar, och det justeras neråt eller uppåt (enbart för denna tour) efter varje omgångs spel. I varje omgång utses en ”månadsvinnare” och i april koras vinterns Tourmästare. Lennart Broqvist vann förra året, och han vill säkert försvara sin titel.

Magnus tar för sina omkostnader 2500:- för perioden november – april. Därtill kommer en tävlingsavgift att tas ut, den som vi sen spelar om; 50:-/månad, d v s 250:- för hela perioden. Undertecknad administrerar allt detta och du får mer detaljer om upplägget när du anmält dig.

Du anmäler Dig till spel i Min Golf med ditt eget Golf-ID. Sök på hemmaklubb och tävlingar under november -22. Platserna tillsätts i anmälningsordning & sedan en reserv-/väntelista. Självklart är det roligt om även några av damerna kommer med, som givetvis deltar på samma villkor.  Sista datum för anmälan är 4 november och i mitten av v 45 e-postar jag ut spelschema för november – december månad: 1:a omgången och resterande perioder meddelas på motsvarande sätt. Har du frågor – så e-posta helst (adress enligt nedan).

Jag kommer att öppna en stängd grupp (låter konstigt, men fungerar) på Facebook för deltagare i touren. Där kommer att finnas resultat, historier och kanske bilder.  Varmt Välkomna & Lycka Till!

Janne Engqvist, handläggare för Champion WT: hedsasen@telia.com, +46705257218